Bærekraft er en prioritet for Beiersdorf, selskapet bak NIVEA-merket, og den er forankret i selskapets C.A.R.E.+ forretningsstrategi. Med sin CARE BEYOND SKIN Bærekraftsagenda, etablert i 2020, driver det for transformasjonen av hele selskapet: Beiersdorfs langsiktige visjon er å tilby den sikreste, mest effektive hudpleien som også er så skånsom mot planeten som mulig. Tilnærmingen til bærekraft er helhetlig, og Beiersdorf adresserer både miljø- og sosiale spørsmål langs sin verdikjede og utover. Med denne miljøtilnærmingen sikter Beiersdorf på å minimere sin miljøpåvirkning: dets klimamål for 2025 er en absolutt reduksjon av CO2e-utslipp med 30% (sammenlignet med referanseåret 2018) over alle områdene 1,2 og 3 - uten å kompromisse med den fremragende kvaliteten som forbrukere over hele verden elsker. Lanseringen av den ikoniske NIVEA Creme-boksen med en mer bærekraftig emballasje spiller en viktig rolle for å oppnå Beiersdorfs klimamål. Den nye emballasjen med 80% resirkulert aluminium vil bidra til å redusere dens CO2e-påvirkning med omtrent 8 000* tonn frem til 2025. Denne enkeltstående endringen representerer alene 2,1% av den totale nødvendige reduksjonen for Beiersdorfs 2025 klimaforpliktelse.Les mer om tiltakene vi tar her: https://www.nivea-me.com/en-me/about-us/environmental-responsibility*Utslippssynspunkt i henhold til GHG-protokollen, Fra vugge til port.